سوال و جوابهای رایج

چگونه مي توانم روي سايت هواپيمايي آسمان اقدام به خريد بليت نمايم؟

براي خريد روي سايت هواپيمايي آسمان شما نياز به يك كد كاربري و كلمه عبور داريد.به اين منظور لازم است پس از ورود به سايت از طريق گزينه ثبت نام ،كد كاربري و كلمه عبورمورد نظر خود را تعريف نماييد.

                     

براي ثبت نام كردن روي سايت هواپيمايي آسمان نياز به چه شرايطي مي باشد؟

پس از ورود به سايت و انتخاب گزينه عضويت ،اطلاعات خواسته شده را وارد نماييد. اين اطلاعات شامل كد كاربري(در صورتيكه تكراري باشد مورد قبول واقع نخواهد شد )،كلمه عبور و آدرس ايميل معتبر مي باشد.

                     

چه مدت پس از ثبت نام كد كاربري من فعال مي شود؟

در صوتيكه در هنگام ثبت نام اشكالي در اطلاعات وارد شده شما وجود نداشته باشد بلافاصله كد كاربري شما فعال خواهد شد.

 

تکمیل مشخصات پروفایل چه فایده ای دارد؟

ضمن اینکه با تکمیل مشخصات عضو باشگاه مشتریان آسمان می شوید و امکان جمع آوری امتیاز برای شما فراهم می گردد، به جهت راحتی بهتر است پس از ثبت نام مشخصات پروفایل را تکمیل نمایید تا نیاز به وررود اطلاعات تکراری مثل ایمیل ، شماره همراه و شماره شبای حساب برای هر خرید یا استرداد نباشد.

                     

آيا مي توانم يك كد كاربري جديد براي خود تعريف نمايم؟

در اين سيستم براي هر آدرس ايميل امكان تعريف يك كد كاربري وجود دارد.بنابراين براي تعريف يك كد كاربري جديد لازم است كه آدرس ايميل جديدي تعريف نماييد.

                     

كد كاربري و كلمه عبور خود را فراموش كرده ام ،چه بايد بكنم؟

براي بازيابي رمز ،از قسمت فراموشی رمز عبور در صفحه ورود اقدام نماييد، رمز به ايميل شما ارسال مي گردد.

                     

چگونه مطمئن باشم كه خريد من با موفقيت صورت گرفته است؟

در صورتيكه خريد شما با موفقيت صورت گرفته باشد در انتها برای شما ضمن نمایش تصویر بلیت ، اطلاعات بلیت ها با ایمیل و پیام کوتاه نیز ارسال می گردد. همچنین از منوی مدیریت خریدها قسمت گزارشگیری مي توانيد گزارش كليه خريدهاي شما نمايش داده مي شود.

                     

تا مرحله پرداخت وجه پيش مي روم اما خريد با موفقيت انجام نمي گيرد،مشكل چيست؟

سرور بانك مربوطه با مشكل مواجه شده است . مي توانيد از درگاه يك بانك ديگر اقدام به خريد نماييد.

                     

پول از حسابم كسر شده ولي خريدي انجام نگرفته است ،علت چيست؟

در صورتيكه در فرايند خريد(شامل انتخاب مسير،انتخاب پرواز  و ورود اطلاعات مسافران) زمان زيادي را صرف كنيد ،خريد شما با موفقيت همراه نخواهد بود ، همچنين ممکن است به خاطر مشکلات سيستمهاي بانکي خريد شما ناموفق باشد.در اين موارد چنانچه وجهي از حساب شما كسر گردد به صورت خودكار حداکثر پس از هفتادو دو ساعت به حساب برگشت داده مي شود. در صورت عدم برگشت وجه بيشتر از اين مدت با پشتيباني سامانه تماس بگيريد.

ضمنا برخی اوقات پرداخت شما تایید می گردد لاکن به جهت زمان زیاد فرایند خرید سامانه به شما بلیت ارائه نمی دهد. این این اوقات به موجودی شما وجه پرداختی اضافه می گردد. در صورت عدم نیاز به بلیت می توانید از منوی مدیریت خریدها قسمت درخواست برداشت وجه مبلغ مذکور را به حساب خود برگشت بزنید.

                     

چگونه مي توانم خريد انجام گرفته را كنسل نمايم؟

برای استرداد يك خريد ابتدا خريد مورد نظر را از منوی مدیریت خریدها قسمت استرداد و تغییر خرید جستجو كرده سپس مسافراني را كه مورد نظر شما هستند انتخاب نماييد. در صورتی که میخواهید مبلغ مذکور به حساب شما برگشت داده شود گزینه برگشت وجه به حساب را انتخاب و شماره حساب شبا و نام صاحب حساب را در قسمت مربوطه درج نموده و دكمه استرداد را كليك كنيد. در تکمیل فرایند و نمایش رسید استرداد بلیت ها کنسل شده اند. در صورتی که گزینه وجه به حساب را انتخاب ننمایید مبلغ مذکور به موجودی شما اضافه شده و شما از طریق آن می توانند مجددا خرید انجام دهید.

همچنين با مراجعه به دفاتر و نمايندگي هاي فروش آسمان در شهرهاي مشهد ، تهران ، شيراز و رشت و همچنين ارسال ايميل امکان استرداد يک خريد امکان پذير مي باشد.

                     

آيا به محض استرداد بليط ،وجه مربوطه به حساب برگشت داده مي شود؟

وجه استرداد و انتخاب برگشت وجه به حساب، حداقل يک ساعث و حداکثر پس از هفتادو دو ساعت به حساب واريز مي گردد.                    

آيا امكان استرداد يكي از مسيرهاي بليت دو سره وجود دارد؟

براي اين منظور بايد با پشتيباني سامانه تماس بگيريد

                     

آيا مي توان از طريق اين سايت بليت نيمه بها براي خانواده شهدا و جانبازان تهيه نمود؟زان تهيه نمود؟

خير در حال حاضر چنين امكاني وجود ندارد.

               

در صورت ابطال و يا تاخير بيش از دو ساعت پرواز چکار بايد کرد؟

در صورتي که پرواز شما باطل شده باشيد و يا تاخير بيش از دو ساعت داشته باشيد و شما از بليت خود استفاده ننموده باشيد مي بايست جهت ابطال کامل ، اين موضوع را به پشتيباني سامانه اطلاع دهيد.